Sorry, the page you were looking for in this blog does not exist.
Sorry, the page you were looking for in this blog does not exist.

Berita baik untuk semua pelajar Fakulti Bioperubatan dan Sains Kesihatan

Sukacita dimaklumkan kepada semua pelajar Fakulti Bioperubatan dan Sains Kesihatan Unisel adalah dimaklumkan bahawa Persatuan Biomesta telah diluluskan oleh TNC HEP unisel pada 8 Jun 2009. Di harap dengan adanya persatuan ini semua pelajar di bawah fakulti Bioperubatan dan Sains Kesihatan dapat memberi komitmen bukan sahaja dalam bidang pelajaran malah dalam bidang kokurikulum bagi meningkatkan lagi kualiti sebagai mahasiswa dan mahasiswi yang cemerlang dan berkebolehan dalam bidang masing-masing kelak.

Lawatan MQA

Untuk pengetahuan semua pelajar di bawah Fakulti Bioperubatan dan Sains Kesihatan MQA akan mengadakan lawatan ke fakulti FBSK pada 2-3 september 2009. Sepanjang lawatan ini di harap semua pelajar dapat memberi kerjasama dari segi menjaga tatatertib sebagai seorang pelajar ipt dan bersedia sekiranya anda di panggil secara rawak oleh pihak MQA untuk di temuduga. Di harap semua pelajar dapat memberi jawapan yang positif sekiranya anda di panggil untuk di temuduga oleh mereka. Lawatan seterusnya akan berlangsung selepas hari raya aidilfitri yang bakal tiba.

Perasmian Persatuan dan Penyampaian Anugerah Dekan

Majlis Pelancaran Persatuan Fakulti FBSK ( BIOMESTA )

Alhamdulillah syukur kepada Allah swt kerana majlis perasmian persatuan fakulti dan penyampaian anugerah Dekan yang telah diadakan pada 11 september 2009 pukul 3petang bertempat di Dewan Serbaguna (DSG) UNiSEL telah pun berjalan dengan lancarnya. Dengan adanya persatuan ini diharap semua pelajar di bawah fakulti ini dapat memberi komitmen dalam berpersatuan bagi meningkatkan lagi kualiti anda sebagai siswa siswi UNiSEL selepas tamat pengajian nanti. Bukan itu sahaja penyampaian anugerah Dekan di harap dapat meningkatkan lagi semangat semua siswa siswi Bioperubatan dan Sains Kesihatan untuk bersaing secara sihat dalam bidang akademik.

Lawatan ke HUKM (Medical Laboratory Technology 3/06/07)

Lawatan tersebut terdiri daripada pelajar tahun akhir MLT yang mana mereka di beri pendedahan mengenai persekitaran tempat kerja yang sebenar. Lawatan tersebut merupakan lawatan kali pertama dari fakulti Bioperubatan dan Sains Kesihatan UNiSEL. Dengan adanya lawatan seperti ini di harap pelajar-pelajar yang mengikuti pengajian di bawah fakulti Bioperubatan dan Sains Kesihatan dapat mengetahui dengan lebih lanjut mengenai pekerjaan mereka selepas tamat pengajian kelak. Program seperti ini akan di buat setiap semester yang mana hanya melibatkan pelajar semester ke-5 dan ke atas atau pelajar-pelajar yang akan pergi praktikal sebagai persediaan awal kepada mereka.

ENVIRONMENT HEALTH PROGRAMME

Ini adalah antara program yang telah dianjurkan oleh pelajar yang mengambil kursus Kesihatan Persekitaran sepanjang 2009. Peserta-peserta yang mengikuti program ini terdiri daripada pelajar-pelajar EH sahaja. Kepada semua pelajar-pelajar yang ingin tahu Program untuk tahun 2010 boleh lah menghubungi Ketua Exco EH iaitu Shafiq Munir Ismail Munir.

Dinner Night Faculty Biomedical & Health Sciences 2009

Dinner night ini adalah dinner buat julung-julung kalinya diadakan bagi Fakulti Biomedical & Health Sciences UNiSEL di Blue Wave Hotel Shah Alam. Program ini telah berlangsung sebelum Final Exam dan sempena perpisahan pelajar senior/lama yang akan pergi praktikal pada tahun 2010. Bukan itu sahaja program ini juga bertujuan untuk merapatkan silaturrahim antara pelajar dengan pelajar dari kursus lain dan juga antara pelajar dengan pensyarah. Program ini insyaallah akan dijadikan program tahunan bagi Fakulti Bioperubatan dan Sains Kesihatan UNiSEL.